poniedziałek, 23 lipca 2012

Bulgurowa Sałatka z Ananasem, czyli sposób na wakacyjną figure

Czas najwyższy zatrzeć te traumatyczne przeżycia z przed paru dni i podać wam coś zjadliwego. Czas najwyższy tez schudnąć jakieś 20 kg , przecież za 7 tygodni jadę do Rzymu, jakoś na ulicy trzeba się pokazać,a wcześniej jadę w odwiedziny do mojej siostry, która ma Figurę modelki, nogi po same uszy, oczy jak sarna, piękną cerę i zawsze opala się na brązowo. Kompletne przeciwieństwa! Moja figura jest zbliżona do modelki , ale tej od Rubensa,nogi kończą mi się tam gdzie wszyskim, oczy jak sarna, to mam jak się zdziwię lub wystraszę, a opalam się zawsze na buraczkowo. Siostra zgarnęła najlepsze geny w rodzinie - szczęściara. Także od dzisiaj żywię się powietrzem, kurzem i spalinami, przy większym głodzie pozwolę sobie na liść sałaty i krople cytryny. No wiem, wiem, nie da się tak niestety.



Od pewnego czasu zajadam się tureckim bulgurem ściąga, który z Niemiec podesłała mi mama.To coś pomiędzy ryżem, gryczaną, a kuskusem. Dzisiaj zrobiłam sałatkę, która mimo, że dietetyczna to niesamowicie smaczna. Zrobiłam całą michę i będę zajadać przez 3 dni.

Bulgurowa Sałatka z Ananasem 






Składniki:

2 szklanki bulguru
ser feta
kukurydza
chili
ananas świeży lub z puszki
ogórek konserwowy
czosnek
oliwa
zielona papryka
orzeszki nerkowca
limonka lub cytryna
sól





Bulgur gotujemy na sypko, ja ugotowałam 2 szklanki, ale wyszło tego bardzo dużo - więc na pierwszy raz może lepiej zrobić z jednej szklanki. Gorący bulgur przekładamy do miski i dodajemy jakieś 100 g sera feta,mieszamy dokładnie i zostawiamy do przestygnięcia. Możemy tez na chwile wstawić do lodówki.
Jak już mamy ostudzony turecki ryz to dodajemy puszkę kukurydzy, doprawiamy chili, tak jak lubimy, ale sałatka powinna być ostra, żeby pięknie się zgrała z ananasem. Jeżeli z puszki to kroimy w kostke jakieś 4 krążki, świeżego trochę więcej bo jest mniej słodki. Dodajemy sporo wyciśniętego czosnku, jakieś 4 ogórki pokrojone w cienkie plasterki i pół zielonej papryki, dodajemy garść orzechów. Skropić limonką,oliwą i doprawić solą.Mieszamy dokładnie i gotowe! Nie dodajemy żadnych ziół - czosnek ,chili i ananas to podstawa smakowa tej sałatki,a rozpuszczona feta dodała słonej nutki.




SMACZNEGO!    
 

14 komentarzy:

  1. O my też mamy bulgur i też sobie taką sałatkę zrobię tylko ja zjem w jeden dzień, bo jestem łasuch nie z tej ziemi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Buuuu u mnie nie ma bulgura, czy bulguru chyba nigdy tego nie jadłam :(a mozna go czymś zastapić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ile ten bulgur ma kalorii ::o

    OdpowiedzUsuń
  4. 100g ugotowanego bulguru to jakieś 80kal.A jest niesamowicie syty,ma pełno żelaza i magnesu, zero cholesterolu.No i smakuje niesamowicie.U mnie Sznupek uwielbia jak ugotuje taki ala krupnik na tej kaszy. Moj brat, kawał chłopa to może na sucho jeśc tak mu smakuje.

    Beatko, a moze gdzieś w wysyłkowym ze zdrową żywnością?Albo może masz kogoś kto jeżdzi do Niemiec, tam to w każdym markecie.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wiem czy poszło więc zapytam jeszcze raz ;-)) czy po niemiecku też to sie bulgur nazywa???? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. na moim opakowaniu stoi Bulgurweizen, ale sam bulgur też jest w obiegu..:)

    OdpowiedzUsuń
  7. dzięki Momiś ;-) zamówione w środę dostawa ;-) a ja teraz zaprawiam ogórki z kurkumą... do kurczaka garam masala czy jak mu tam wyśmienite!!!!!!!!! niebo w gębie ;-))

    OdpowiedzUsuń
  8. dzięki Momiś!! zamówione w środę dostawa ;-))) a ja teraz zaprawiam ogórki z kurkumą... do kurczaka garam masala czy jak mu tam wyśmienite!!! niebo w gębie ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  9. oo dawaj przepis na te ogórki....bo będe robiła rybe po tajsku i potrzebuje jakiegoś fajnego dodatku..;)

    OdpowiedzUsuń
  10. witam ;-)) tu masz linka na pyszne ogorki http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=7641
    a rybke po tajsku oczywiscie prosze opublikowac! ;-))

    OdpowiedzUsuń
  11. Momiś!!!! sałatka że tak powiem PRZEZAJE!!!!!!!!!!!!!!!! normalnie niebo w gębie!! oczywiście nie mogłam dostać orzechów nerkowca więc dodałam inne orzechy ale i tak smak jest niesamowity wprost kosmiczny!!!!! uwielbiam Cię za te przepisy!! (choć trochę obawiam się o swoją trzustkę ze względu na piekielność ;-)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu mam nadzieje, ze zamówiłaś cały worek bo pewnie tak jak ja bedziesz go uzywac często..:)

      Usuń
  12. Jesli chodzi o figure , to cos znalazlam :
    http://www.youtube.com/watch?v=HBAf5id86Gk&feature=related
    Bachulka

    OdpowiedzUsuń
  13. eheheh..heheh Ale się uśmiałam....dieta - jedz pół - jest najlepsza..:)

    OdpowiedzUsuń