wtorek, 14 sierpnia 2012

Ciąg dalszy kotletowych fantazji, czyli tuńczyk na okrągło

Coś ostatnio mam smaka na kotlety, szukam inspiracji wszędzie gdzie się da, bo takie zwyczajne schabowe to żadna radość, ja potrzebuje przepis na kotlety z fantazją. Strzałem w "10" były kotlety po holendersku. Grono wielbicieli się powiększa, nawet cioteczki z Polski do mnie piszą i proszą o przepis. Siostra w sms-ie napisała mi, ze to był najlepszy kotlet jaki jadła, Sznupek się dopytuje czy na weekend znów zrobię te odlotowe kotlety. Jestem tak wdzięczna Hellmansowi, ze chyba polecę do Tesco i wycałuje wszystkie słoiki majonezu. Nie wypróbowaliście jeszcze tego przepisu??? To koniecznie naprawcie ten błąd - przepis tutaj - kliknij

Idąc tym samym tropem sprawdziłam stronę producenta tuńczyka w puszce i znalazłam parę ciekawych przepisów na sałatki, makarony, przekąski i  kotlety tuńczykowe. Na pierwszy ogień idą kotleciki oczywiście. Zaczynamy?

Kotlety ziemniaczano-serowe z tuńczykiem 








Składniki - na 8 dużych kotletów

4 ziemniaki -ugotowane lub upieczone w mundurkach
3 puszki tuńczyka w wodzie
1 czerwona cebula
1 jajko
zielona pietruszka
8 łyzek startego sera
1 mała papryczka chili
bułka tarta
sól, pieprz, papryka do smaku

Ziemniaki upiekłam dzień wcześniej w piekarniku. Oczywiście można ugotować w mundurkach. Ziemniaki obieramy z najgrubszej skórki i dusimy, ale nie na gładko.



 Dodajemy cebule startą na tarce, posiekane 2 garści zielonej pietruszki, papryczkę chili, doprawiamy pieprzem i papryką. Dokładnie wyciskamy tuńczyka z wody i dorzucamy do masy. Na końcu dodajemy ser żółty i jajko.



Mieszamy dokładnie i formujemy kotlety wielkości dowolnej:) Otaczamy w bułce i smażymy na patelni troszkę dłużej niz zwykłe mielone z wieprzowiny. Podajemy na gorąco z dużą ilością zieleniny. Bardzo smaczne i bardzo zdrowe.



  

    

1 komentarz:

  1. wygladaja i zapowiadaja sie naprawde super mniam .. Dzieki Momi :)
    Bachulka

    OdpowiedzUsuń