niedziela, 16 września 2012

Koloseum, czyli drzemka w cieniu oliwnego gaju



Uwielbiam wrześniowe lato w Rzymie. Jest gorąco i upalnie, ale nie ma skwaru i duchoty, świeci słońce, ale skóry nie pali, tak delikatnie muska i pieści. Pogoda idealna!
Wybraliśmy się wczoraj zwiedzać Koloseum, Forum Romanum i Palatyn. Koloseum mnie zahipnotyzowało i wywołało dreszczyk strachu! To nie miejsce dla ludzi z wyobraźnią. Bałam się, że za chwile znajdę się na arenie i cesarz opuści kciuk w dół i na tym zakończy się moja kariera Blogerki. Na pomoc Sznupka nie miałam co liczyć, bo on całkowicie pochłonięty historią starożytną, zapomniał o całym świecie współczesnym.Na szczęście ten pan zaoferował mi wsparcie i ochronę za parę denarów:)




Mimo, że zaglądałam w każdy zakamarek to nie spotkałam ani lwów , ani okrutnego cesarza. Zdawało mi się tylko, że widziałam paru gladiatorów, ale patrzyłam pod słońce, wiec mogło mi się zdawać.


    







Z Koloseum udaliśmy się na wzgórza Palatynu oraz zobaczyć najstarszy plac miejski w Rzymie, czyli Forum Romanum. Tak mnie to Forum wymęczyło i wynudziło, że postanowiłam trochę odpocząć w cieniu drzew oliwnych. Wyszukałam sobie wielki plaski kamień i powiedziałam do Sznupka - "ja tu sobie przycupnę i będę chłonąc historie bardziej horyzontalnie, a ty bierz aparat i idz biegac po tych kamieniach"- zapadłam w błogi półsen i poczułam się niemal jak rzymska bogini odpoczywająca w cieniu drzewa oliwnego, a historie w głowie układały się same. Japońskim turystom też się chyba wydawało, ze jestem jakaś boginią z Palatynu, bo kontem oka widziałam jak mi robią zdjęcia. Ja nie wiem co w tym dziwnego, że ktoś robi sobie drzemkę podczas zwiedzania, przeciez to bieganie po zabytkach jest takie męczące? Przebijające się promyki wrześniowego słońca przez gałązki drzewa przywołały mi na myśl sceny z filmu "Gladiator", jak żona i dziecko biegły do Russella na tej polnej drodze. Już prawie widziałam siebie jak biegnę w ramiona mojego Sznupkusa Maximusa Dzielnego i nagle zostałam brutalnie przebudzona:

- Sznupciuuu, ale tam patelnia, cały się upociłem na tych wzgórzach!Ufff!
- Mamy coś do picia, bo zaraz ducha wyzionę?
- A ty co? Cały czas tak tu leżysz, nie nudziłaś się?
- Wyobraź sobie, ze nie nudziłam się ani przez sekundę.
- A co robiłaś?
- A pozowałam Japończykom, na przykład.
- Choćmy się czegoś napić zimnego!
- Sznupcia no moment, daj posiedzieć w cieniu!Ledwie żyje!









Koloseum to kawał dobrej starożytnej historii, ale plac i ulica wokół Koloseum to też niezła historia. Spędziliśmy tam parę godzin obserwują codzienne życie, śmiejąc się i  dopisując przeróżne scenariusze.

******
- Proszę mi spojrzeć w oczy i powiedzieć prawdę
- Przechodziła pani na czerwonym świetle czy nie?
- Nigdy w życiu panie władzo!Ja porządna emerytka jestem! 



******
- No nie śmiej się, mówią że z tym wąsikiem wyglądam jak Inspektor Clouseau.
- No tylko spójrz!
- Taaa. A mi mówią że wyglądam jak Allan Delon
  

    ******
- Hallo!Hurtownia?
- Chciałem zamówić 10 legionistów,10 dużych Spartan, 20 strzał Amora, 2 głowy Nerona.
- Przyrodzenie Davida od Michała Anioła?
- Niech będzie, 5 sztuk, ale duże bo małe nie schodzą


             ******
- Przepraszam pana, nie widział pan może mojego welonu?
- Welonu? Nieee nie widziałem, w plecaku też nie mam.


******

- Kazdy kierowca,który podjeżdża pod Koloseum musi ucałować dłoń policjanta!
- Na szczęście!


******

- Juz, wracaj na skrzyżowanie, ruchu pilnować.
- No co? Popatrzeć tylko chciałem.



I tak zaśmiewając się do łez, idąc w kierunku domku przez cudne Piazza Venezia kończył się pomału nasz kolejny magiczny dzień w Rzymie.Wieczór jeszcze przed nami.

  




7 komentarzy:

  1. patrząć na to rzymskie Coloseum od razu przupomniałam sobie o tym w El Jem w Tunezji. Bardzo podobne. A wyboraźnia jak rozumiem przeważyła. Wprawdzie ja na arenie nie miałam takich odczuć ale już w pomieszczeniach gladiatorów też puściłam wodze wyobraxni. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie spędzony dzień :-) Wyobraźnia też niczego sobie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ech,Włochy :D
    W kwietniu byłam w Toskanii,cudowne miejsce ale takiej pięknej pogody nie miałam.
    Anha

    OdpowiedzUsuń
  4. Taa japoński turysta... on musi sfotografować wszystko i wszystkich. Taki ich urok ;) A relacja świetna... aż chce się tam być. Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  5. A jakiegoś dzikiego kota w Koloseum nie widziałaś? Kiedyś oglądałam jakiś film dokumentalny o owych kotach... takie współczesne lwy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. He He Momi Ty to masz wyobraznię, marnujesz się nam normalnie ;)
    scenariusze powinnaś pisać, a na powaznie to tez kocham obserwować ludzi
    to bardzo ciekawe zajęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Włochy są przepiękne ja bynajmniej je bardzo lubię i wracam tam kiedy tylko mogę sobie na to pozwolić ;-) Jest tam wiele miejsc, które udało mi się już zobaczyć, ale są i takie, których jeszcze nie odwiedziłam, mam nadzieję, że wszystko jeszcze przede mną

    OdpowiedzUsuń