piątek, 31 maja 2013

Grillowanie na ostro przy wędrującej żarówce, czyli idealny przepis na kiełbaski curry

Tak, tak mamy w domu wędrującą żarówkę! A gdzie żarówka sobie wędruje? A tam gdzie ją Sznupek wkręci. A dlaczego żarówka musi wędrować? Bo mamy w domu jedną żarówkę, na cały salon i przedpokój. A dlaczego mamy jedną żarówkę? Bo mieszkam ze śmierdzącym leniem, który przeszedł sam siebie i wszystkie szczyty lenistwa.



************

- Sznupek? Dlaczego na przedpokoju nie ma światła?
- A po co ci światło w przedpokoju?
- A po to, żeby się w lusterku przejrzeć
- Oj musiałem wkręcić do kinkietu na ścianie, bo się spaliła
- To weź żarówkę z żyrandola i tak nie świecimy tego światła
- Z żyrandola?
- No coś taki zdziwiony, że mamy żyrandol?
- No wiem, że mamy, ale już kiedyś wziąłem, bo jak sama wspomniałaś nie używamy
- No to weź z tego kinkietu nad telewizorem i przełóż
- Już tez kiedyś wziąłem, jak się spaliła ta z żyrandola
- Czyli co? Nie mamy żarówek?
- No nie denerwuj się, jutro pójdę i kupię, przecież nic się nie stało
- Jak nic się nie stało, mamy ciemno na przedpokoju
- Oj przecież mamy lusterko w łazience, tam się możesz przejrzeć
- No i jakimś cudem mamy tam światło, w kuchni też mamy jeszcze światło, no nie wiem jak ci dziękować!
- O! Dobrze, że mi przypomniałaś, musimy dokupić jedną halogenową, bo brakuje w łazience przy prysznicu
- Jak to brakuje?
- No musiałem przełożyć do kuchni
- #$%^&^&*(*&(
- Sznupciu, no nie denerwuj się, jutro kupię cały karton nowych żarówek




************

Nie wspominam o tym bez powodu, jakoś muszę wyjaśnić słabą jakość zdjęć, teraz już wiecie, że światło miałam słabe. Rozpoczęliście już sezon grillowy w ogródkach, na działkach? My nie mieliśmy jeszcze okazji i nie wiem czy będziemy mieli, bo przecież z tą  pogodą to szału można dostać. Jednak tak mi ten pomysł chodził po głowie, że nie mam zamiaru czekać na okazje, żeby wypróbować marynatę curry, która świetnie nadaje się do kiełbas, kurczaków, czy burgerów. Marynata zwyczajnie przeszła moje oczekiwania. No to buchhhhh ogień w ruchhhhh.....

Pieczona Kiełbasa Curry - Idealna na Grilla




Składniki:

2 łyżki przyprawy Curry (dowolna)
2 łyżki przecieru pomidorowego
2 łyżki miodu
1 cytryna (sok)
1 łyżka musztardy Dijon
1 łyżeczka startego imbiru
4-6 ząbków wyciśniętego czosnku
szczypta soli
1/2 łyżeczki pieprzu
1/2 łyżeczka chili w proszku lub w płatkach
1/4 łyżeczka kurkumy
odrobina posiekanej kolendry lub pietruszki
woda




Wszystkie składniki ze sobą mieszamy i dodajemy tyle wody, ile potrzeba, marynata nie może być za sucha, ale tez nie może być zbyt lejąca się. Marynatę wcieramy w  ponacinaną kiełbasę i w cebulę pokrojoną w łódki. Przed położeniem na grilla czy też na patelnie polewamy jeszcze miodem, robiąc takie esy floresy.
Najlepiej jak kiełbaska sobie tak poleży w tej zaprawie pare godzin, ale każdy to wie, prawda?



Smażymy/grillujemy wedle uznania, ale należy uważać, żeby za bardzo nie spalić, bo może być gorzkawa. Ja smażyłam na patelni razem z cebulką i co jakiś czas podlewałam resztkami marynaty wymieszanymi z wodą. Wyszedł bardzo dobry sos, a cebula krucha i aromatyczna . Sama kiełbasa to ogniste niebo w gębie. Mogę się założyć, że będzie hitem w te wakacje, o ile oczywiście zaufacie mi i wypróbujecie na najbliższym grillu.




************

- Sznupciu, ale dowaliłaś tego chili....ufffff
- Specjalnie! Może jak się odpowiednio rozgrzejesz to zaczniesz świecić i będziemy mieli dwie żarówki
- Sznupcia! Ja Cię proszę nie ciśnij już na Napoleona! Przecież mówiłem, że jutro kupię
- Nooo, o ile w tych ciemnościach znajdziesz drzwi wyjściowe
- Dokładkę?



P.S. "Cisnąć na Napoleona" to w sznupkowym języku "mieć focha"    

                 

 

6 komentarzy:

  1. heheheh :) z ta zarowka to nawet w jednym odcinku rodzinki.pl bylo cos takiego podobnego
    mi sie nie przytrafilo, ale kto wie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda na to, że dzięki Sznupkowi mam życie jak w serialu..;)

      Usuń
  2. Kiełbaska, a raczej marynata do niej koniecznie do wypróbowania..........a nabardziej by mi smakowało gdyby ktoś mi ją zrobił ;)
    p.s. żarówki u mnie jeszcze wszystkie są...........ale kto wie jak długo ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sznupek jest the Best :)))))))))))

    Marynata w najbliższym czasie będzie wypróbowana na grillu...znowu coś nowego,super!!!

    Plumeria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plumerio, zamarynowane piersi z kurczaka lekko rozbite, smakują jeszcze lepiej niż kiełbaska, palce lizać..:)

      Usuń
  4. Zrobiłam i piersi i kiełbaski, marynata,tak jak napisałaś, będzie u mnie hitem na wakacje, pycha!!!!!! Znowu zaskoczyłaś moich gości Sznupciu:)))
    Plumeria

    OdpowiedzUsuń