niedziela, 6 kwietnia 2014

Tydzień kulinarny - a może tak jajko w ramce?

Dzień Dobry! Kocham Cię!
Już posmarowałem tobą chleb
Dzień Dobry! Kocham Cię!
Nie chcę cię z oczu stracić więc
Jeszcze więcej dzień dobry
Kocham Cię
Podzielimy dziś ten ogień na dwoje
Dzień Dobry!Kocham Cię!
To zapyziałe miasto niech o tym wie  

  

Niezmiennie już, długie leniwe poranki we dwoje kojarzą mi się z tą piosenką. Tak, tak, taki romantyk kiedyś był ze Sznupka, tak mi śpiewał do ucha i kawusie do łóżka przynosił. Oj tak, dawno to było.

Wracając do przewodniego tematu, czyli który to już dzień tygodnia kulinarnego? Już się pogubiłam i wy pewnie też. Dzisiaj dla urozmaicenia propozycja śniadaniowa. Zapraszam.

Jajko w ramce 



Składniki( 1 osoba);

1 kawałek chleba tostowy lub zwykły
1 jajko
suszone pomidory w zalewie
zielone oliwki
cebula biała
suszona natka pietruszki
cukier
sól
pieprz
ocet balsamiczny
masło

Drobno siekamy cebulę i podsmażamy na maśle. Cebulę solimy i słodzimy odrobinę, tak ze dwie szczypty cukru. Następnie dodajemy posiekane  suszone pomidory z zalewy i oliwki. Dodajemy pieprz i suszoną natkę pietruszki. Mieszamy, dodajemy 4 krople octu balsamicznego i przekładamy do miseczki, staramy się aby na patelni zostało trochę tłuszczu. Chleb wrzucamy do tostera, następnie wycinamy ramkę kładziemy na patelnię i wbijamy jajo i jajko się pięknie nam sadzi w ramkach. Pod koniec, aby przyspieszyć proces, przykrywamy pokrywką. Jeżeli wszytko będziemy robić na małym ogniu, to chleb nam się nie przypali. Przekładamy na talerz i posypujemy naszą pomidorowo-oliwkową salsą. Oczywiście dodatki każdy może dobrać sobie sam, czasami dodaję też drobno posiekaną salami.
Zamiast chleba można użyć np. paprykę i usadzić jajko w krążku. Smacznego.

            





5 komentarzy:

  1. Ojej...pychotka.....zrobie na sniadanie wielkanocne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oż Ty Sznupciu, a ja się zastanawiałam, jak zobaczyłam zdjęcie, jak Ci się to jajko ścięło , a tu wyciąć…..
    Uwielbiam takie śniadanka :)
    Plumeria

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak sobie pomyślałam patrząc nba zdjęcie, że to wyglada jakby jajko bylo na grzance....trcochę chyba bym musiała czekać, żeby się scieło:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No co Ty???? To była nasza piosenka moja i M.
    A jajo cudowne i moje oliwki ahh to się M zdziwi jak zapodam jajco w ramce i przypomnę nutę!

    OdpowiedzUsuń
  5. elegancko :-)) tost i jajka świetna sprawa ;-)

    OdpowiedzUsuń